AMD FSR 3.1 Sonuna Sony’nin yapmış olduğu PC portlarına resmi bir şekilde geldi! Kasmadan oyunlar oynayabileceğiz.
Son zamanlarda Sony’nin, Ghost of Tsushima, God of War Ragnarök, Spider-Man ve bir çok oyununa gelmesi beklenen AMD FSR 3.1 sonuna geldi.
AMD’nin FSR’ı Nedir?
AMD FSR yani, FidelityFX Super Resulation’ı Nvidia’nın DLSS’i gibi düşünebilirsiniz. İkisi de aynı amaca yönelik çalışıyor. Bu teknoloji upscaling ile oyunlardaki performansı (FPS) arttırmak için kullanılıyor. Daha basitçe anlatmamız gerekirse, oyun içi görüntünüzü örneğin 1920×1080 değil de, 1280×960 olarak render alıyor. (Ayarlarınıza göre bu çözünürlüğü düşürüp, arttırabiliyorsunuz.) Render alındıkta sonra, oyununuzu upscaling yöntemi ile, tekrardan 1920×1080 haline getiriyor.
Bununla birlikte, hiç bir şekilde çözünürlük kaybı yaşamıyorsunuz. Sadece render almasını istediğiniz, çözünürlüğe göre değişiklik gösteriyor. Eğer ki 800×600 gibi çok düşük çözünürlükler tercih ederseniz, ve bunu 1920×1080’e çevirirseniz, ekranınızda sadece bir kaç pikselleşme fark edeceksiniz. Bunun dışında herhangi bir değişiklik yaşamayacaksınız. Bu özellik, GPU’ların yükünü ciddi oranda azaltmak için kullanılıyor.
Şimdi ise, Sony’nin PC portlarına çevirdiği oyunlara bu destek gelecek.