Dying Light’ın geliştiricisi, PS5 Pro’nun en önemli özelliğinin “PSSR” olacağını söyledi. Tymon Smektala’ya göre PS5 Pro’nun artan GPU gücü çok özel olsa bile, PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) teknolojisi oyun geliştiriciler için daha önemli olacak. İşte detaylar.
Techland Dying Light Franchise Direktörü Tymon Smektala, GamingBolt’a yaptığı konuşmada PS5 Pro’nun geliştiriciler en önemli özelliğinin ne olacağını söyledi. Konsolun özellikleri, gün geçtikçe daha da kesinleşmeye başlıyor ve az da olsa artık bu cihazın neler yapabileceğini kestirebiliyoruz. Şimdi ise aktarılanlara göre GPU’da yaşanan artış, özellikle Dying Light’ın temelini oluşturan hava efektleri gibi karmaşık çevresel detaylarda sorun yaşatmayacak.
PS5 Pro PSSR teknolojisi
Konsolun gücü, yüksek çözünürlüklerde bile genellikle daha akıcı bir oyun oynayacağımızı işaret ediyor. Sony’nin yeni PSSR teknolojisi, oldukça önemli bir adım. Çünkü gelecek zamanda geliştiricilerin çok fazla işine yarayacak. Teknoloji, geliştiricilerin oyunlarda performansa odaklanmasına ve daha optimize oyun geliştirebilmelerine olanak sağlayacak.
Sony’nin gelecek konsollarda standart olarak kullanacağı PSSR teknolojisi, GPU gücündeki artıştan bile daha önemli bir konum alabilir. Kısaca bu teknolojiyi bir yapı taşı olarak adlandırabiliriz.
Bilmeyenler için PSSR, yani PlayStation Spectral Super Resolution teknolojisi, daha düşük bir çözünürlükte oyunları işleyip pikselleri yeniden yapılandıran bir sistem. AMD FSR ve NVIDIA DLSS teknolojisi gibi düşünebilirsiniz. Bu sistem, makine öğreniminden yararlanan yapay zeka tabanlı bir yükseltme tekniği. Digital Foundry’ın gerçekleştirmiş olduğu testlere göre, PSSR teknolojisi AMD FSR 3.1’den daha üstün bir şekilde çalışıyor. Ancak NVIDIA DLSS’den daha düşük.
Testler beklentileri karşılıyor. Çünkü, AMD FSR 3.1 teknolojisi makine öğrenimine dayanmıyor. Ancak NVIDIA DLSS teknolojisi, birkaç yıl önce görüntü yapılandırma tekniklerinde yapay zeka kullanmaya başladı. Bu yüzden NVIDIA DLSS’in daha üstün bir performans göstermesi son derece normal. Ancak NVIDIA DLSS teknolojisinin oturmuş bir sistem olduğunu unutmayalım. Durum, birkaç yıl içerisinde tamamen değişebilir.
Bazı oyunlar PSSR teknolojisini desteklemeyecek. Örneğin, lansman oyunlardan bir tanesi olan Empire of the Ants’de PSSR desteği bulunmayacak. Fakat PS VR 2 oyunları, yakında PSSR’den yararlanabilecek. PS5 Pro, 7 Kasım perşembe günü satışa çıkacak.
Tostchu, Steam’de satışa çıktı: İlk günden 1000 kopya sattı!
Kaynak: Wccftech
Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce PS5 Pro, ne kadar güçlü olacak? Düşüncelerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı unutmayın.